სასწავლო პროექტი
სასწავლო თემის ავტორი
|
|||
სახელი და გვარი
|
იზოლდა გოგებაშვილი
|
||
რაიონი
|
ცაგერი
|
||
სკოლა
|
ორბელის საჯარო სკოლა
|
||
ქალაქი
|
|
||
თემის
მონახაზი
|
|||
|
|||
ეკოსისტემა
|
|||
თემის შინაარსი
|
|||
მოსწავლეები
მოიძებნიან ინფორმაციებს აბიოთური ფაქტორების (წყალი, ტემპერატურა, სინათლე)
გავლენაზე ეკო-სისტემაში. მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე ნათელი გახდება ,
რომ აბიოტური ფაქტორების გარეშე სიცოცხლე შეუძლებელია. მოსწავლეები პროექტის
ფარგლებში დაგეგმავენ კვლევას და განახორციელებენ აქტივობებს, რომლითაც დაადგენენ აბიოტური ფაქტორების
აუცილებლობას სიცოცხლისათვის.
|
|||
საგანი
|
|||
ბიოლოგია
|
|||
დონე/კლასი
|
|||
ix-კლასი
|
|||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
|||
2 თვე
|
|||
თემის საფუძვლები
|
|||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
|||
ბიოლოგია. ix 8. მოსწავლე შეძლებს
გააანალიზოს ურთიერთკავშირი ეკოსისტემის კომპონენტებს შორის და იმსჯელებს
ორგანიზმების ურთიერთქმედების როლზე ეკოსისტემის სტაბილურობის შენარჩუნებაში.
ინდიკატორები: 8| 9
ატარებს ცდებს ორგანიზმების განვითარებასა და ეკოლოგიური ფაქტორების ინტენსიობას
(ოპტიმუმი, გამძლეობის ზედა და ქვედა ზღვარი) შორის დამოკიდებულების ( მაგ.
აღმოცენება, ზომა, წყლის რაოდენობა) დასადგენად. მონაცემებს წარმოადგენს
სხვადასხვა (ცხრილი, დიაგრამა, გრაფიკი) სახით.
|
|||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
|||
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
1
.რა არის სიცოცხლის საფუძველი
|
||
თემატური კითხვები
|
1. რომელია აბიოტური ფაქტორი
2.რომელია ბიოტური ფაქტორები
3. რომელია ეკოსისტემაშიორგანიზმებს შორის
ურთიერთობის ფორმები.
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები
|
|
||
|
|||
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
პროექტის გეგმის
შეფასების ჩეკლისტი. სშუალებას იძლევა სწორად
განისაზღვროს მიზანი, მიზნის შესაბამის აქტივობები და შესრულდეს. ესგ-ის
შედეგი-8: ინდიკატორი-9.
2.
მოსწავლეთა მზაობის
შეფასების ჩეკლისტი გვეხმაება შევაფასოთ რა საბაზისო ცოდნასა დ უნარ ჩვევებს
ფლობენ მოსწავლეები.
3.
ჯგუფური მუშაობის
ჩეკლიტი უვითარებს სხვისი აზრის გათვალისწინების ა და პატივისცემის უნარ ჩვევებს
და თანამშრომლობით კულტურას.
4.
პროექტზე დაკირვების
ჩეკლისტი მორიტორინგს უწევს პროექტის მიმდინარეობას.
5.
გაზეთის შეფასების
ჩეკლისტი ამოწმებს კვლევის სტრუქტურას, შინაარსობრივ მხარეს, კვლევის შედეგს, პასუხს სცემს ზოგად კითხვას.
6.
მოსწავლეთა
თვითშეფასების ჩეკლისტი მოსწავლეებს უნვითარებს საკუთარი შესაძლებლობების,
ძლიერი და სუსტი მხარეების უნარ ჩვევებს.
7.
კვლევის მონაცემების
შეფასების ჩეკლისტი ადგენს აბიოტური ფაქტორების ოპტიმუმს, გამძლეობის ზედა და
ქვედა ზღვასრს, შემზღუდველ ფაქტორს.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეები უნდა
ფლობდნენ კვლევის უნარ ჩვევებს. ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების
მოხმარებას,
რაც ხელს შეუწყობს
სწავლის პროცესს, მასალების მოძიება -გამოყენებას, პორექტის წარმატებით განხორციელებას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კვლევისათვის
მოსწავლეთა მზაობის შემიწმების შემდე ვადგენ მოსწავლეთა ჯგუფს ან ჯგუფებს (
მათი სურვილის მიხედვით) მსწავლეება ვაცნობ პროექტის გეგმას,
კვლევიატი სამუშაოს ინსტრუქციას, კვლების ეტაპებს.
კლევის ინსტრუქცია: კვლევისათვის საჭირო
რესურსების მძოძიება ( საყვავილე ყუთები ნიადაგით, სიმიდის თესლი ჩასათესად.)
გამზადებულ ყუთებში ჩათესეთ 5-5 ცალისიმიდის თესლი გაუეთეთ ეტიკეტები:
საკლოტროლო ცდ აN1 ყუთს დადგამ კარგად
განათებულ ადგგილზე შუქმნი ყველა პირობას მცენარის აღმოცენებისა და ზრდა
განვითარებისათვის
საცდელიცდაN 2 ყუთს დადგამ ბნელ კარადაში.„მზე სიცოცხლის
საფუძველი“ რომელშიდაც ასახული იქნება კვლევის შედეგები.
საცდელიო ცდა 3 ყუთს დადგამ ოთახში ,სადაც
სინათლეა, მაგრამ უშვალოდ მზის მკვეთრი სხივებისგან დაცულია.
ეტიკეტების გაკეთების
შემდეგ ჩაინიშნე თესლების ჩათესვის რიცხვი. კვირაში ერთხელ მირწყეთ ერთი და
იმავე რაოდენობის წყლით. 10 დღის შემდეგ აღრიცხეთ საკინტროლო და საცდელი ცდის
მოაცემები. ერთი თვის შემდეგ აღრიცხეთ საცდელი და საკონტროლო ცდების მონაცემებაი:
მცენარის სიმაღლე, ფოთლების ფერი, ფაქტორების ინტენსიობის ოპტიმუმი, გამძლეობის ქვედა და ზედა გამეთ
დაზღვარი.
კვლევის მონაცემები შეაჯამეთ და წარმოადგინეთ
გრაფიკის სახით.
გააკეთეთ კედლის
გაზეთი რომელშიდაც ასახული იქნება
კვლევის შედეგები, რომ სიცოცხლისათვის
აუცილებელია წყალი მზე და ტემპერატურა.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
სპეციალური საჭიროების მოსწავლე არ მყავს.
კლასში თუ იქნება ასეთი მოსწავლე შვისწავლი მის საჭიროებებს შევარჩევ მის ძლიერ
მხარეს და გამოვიყენებ
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
ჩვენს სკოლაში არ არის არაქართულენოვანი მოსწავლეები. თუ იქნება მაშინ კლევისათვის
საჭირო ინფორმაციას მივაწოდებ მის ენაზე
გადათარგმნილს, გამოვიყენებენ ინტერნეტს და გადავთარგმნი.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
ძლიერ მოსწავლეებს
შეუძლიათ პრობლემის სიღრმისეული კვლევა. თუ ისინი წამოჭრიან იდეა
დავეხმარები მათ გადაწყვეტაში: ან მე
მივაწოდებ მათ შესაფერისი სამუშაოების ჩამონათვალს და თვითონ შეარჩევენ თემატიკას;
ან აირჩევენ ლიდერობას, ან შევთავაზებ გაზეთის რედაქტორობას.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა
ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო
პროგრამები
ელფოსტის
პროგრამა
ენციკლოპედია
კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების
დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის
შექმნა
ვორდის
პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
კითხვარები,(ტესტები) ფოტოები
,დიაგრამები კედლის გაზეთისათვის
|
ინვენტარი/მასალები
|
მოძიებული ინფორმაციები თემისა და კვლევის ვარაუდების შესაბამისად.
საყვავილე ქოთნები.ნიადაგით. სიმიდისა და ხორბლის თესლები.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
ვატმანები.
მარკერები.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий